Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Irritationsmoment en vanlig fredag...

Av Daniel Holmén - 30 oktober 2009 08:49

Jag har varit SÄMST på att blogga den senaste månaden, jag vet. Jag har väl inte haft något att säga, jag vet inte. Men idag hann jag bli irriterad två gånger innan jag ens kommit till jobbet, och då måste jag ju naturligtvis frå berätta! För det första stör jag mig oändligt på folk som springer efter bussen och bankar på dörren vid närmsta rödljus. Detta händer ofta vid S:t Eriksplan, där det finns ett rödljus strax efter busshållplatsen. Bussen lämnar hållplatsen, och får ofta stanna vid rödljuset strax efter. Så även idag. En man kommer då springande och ställer sig och BANKAR på dörren, och verkar dessutom skrika någonting som ingen förutom de utanför bussen kan höra. Chauffören ignorerar honom naturligtvis, eftersom det inte finns något som helst säkerhetstänkande i att släppa på en människa mitt i en korsning... Mannen blir förbannad, gapar och skriker och stampar i marken, och man undrar bara hur folk orkar. Visst blir jag oxå sur när jag missar bussen, men vems fel är det egentligen? Man kan inte förvänta sig att en chaufför släpper på en någon annanstans än vid en hållplats! Det är klart att det finns "snälla" chaufförer som ser mellan fingrarna vad gäller säkerhetsregler, men vad skulle hända om det inträffade en olycka? Vem tror ni bär ansvaret då? Chauffören, naturligtvis. Och hade jag varit chaufför så hade i alla fall inte jag velat ta den risken, men det slutar ju förstås ändå bara i att folk gapar och skriker på en, eftersom folk är som de är.


När jag argat upp mig på den bankande idioten utanför bussen återgick jag till att läsa min Metro. Där fanns ett reportage om Amanda Jenssen, en intervju uppblandat med "Amanda om...". Små faktarutor med exempelvis rubriken "Amanda om sin nya skiva" eller "Amanda om sina outfits" osv. En av rutorna hade rubriken "Amanda om sin medverkan i Idol". Svaret följde: "Jag vill inte kommentera Idol alls, jag vill koncentrera mig på min nya skiva".


Okej. Jag är så TRÖTT på pretentiösa artister som ignorerar eller förnekar de faktum som gjorde dem till vad de är. IDOL GJORDE DIG AMANDA, det minsta du kan göra är väl att visa lite jävla tacksamhet!? Vad hade det kostat henne att säga "Idol var öppningen till den karriär jag har idag, jag hade inte varit här just nu om det inte hade varit för Idol"?. För så är det ju! Hon sitter säkert där och tror att Idol inte har någonting med henne att göra, att hon hade klarat sig minst lika bra utan det. Tänk så FEL man kan ha, pretto-idiot! Get real, visa lite respekt och tacksamhet och var lite jävla ödmjuk!


Idag hyr jag och Niklas en bil och kör ner till Göteborg för en partyweekend. Vi missar därmed Halloweenfirandet i Stockholm, bland annat att Filmstaden i Vällingby har skräckfilmsmaraton hela nätterna... De visar bland annat "Freddy vs Jason" och det svider lite i mitt skräckfilmshjärta. Jag som drömde så att få se den på bio 2003, men den gick aldrig upp och släpptes istället direkt på dvd... Nåja, förhoppningsvis upplever vi ännu läskigare historier i Göteborg. Om jag bara kan bli en bättre bloggare så återkommer jag med alla snuskiga detaljer. God helg!

 
 
Ingen bild

Syrran

4 november 2009 19:55

Vad skönt att du har vaknat igen:) Jag blir nästan sur när jag varje dag går in för att läsa din blogg och gång på gång upptäcker att det inte finns något nytt.
Amanda ja, förra året när alla andra gamla Idoler ställde upp var inte hon med. Hon ville inte!!! Redan då reagerade jag. Det har väl hänt något som vi inte vet..??
Puss och kram

 
Ingen bild

farsan

10 november 2009 09:32

Tack för ditt inlägg om "oss" chaufförer som inte stannar överallt! Nu har vi iallafall en bundsförvant. Vissa idoler kan inte handskas med "kändisskapet", Det var väldigt skönt att du börjat blogga igen!!!!Inget att skriva om? Skolfesten i Falkenberg t.ex

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Holmén - 12 mars 2010 08:51

Det händer om och om igen, flera gånger om året, och därför slutar man aldrig att förvånas över hur urholkat dumma en del politiker verkar vara. Om man har ett yrke som man vet bevakas hårt av press, hur vågar man då fuska och bryta mot både regler, ...

Av Daniel Holmén - 11 mars 2010 10:49


Är det inte dags att någon sätter sig ner med Uma Thurman och frågar hur det egentligen står till? I början av sin karriär plockades hon fram av Quentin Tarantino och fick således förmånen att medverka i en av 90-talets mest berömda kultklassiker; "P...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 17:29

Jag förstår inte det här med Cheryl Cole's "Fight For This Love". De första gångerna jag hörde den var på VH1, en musikvideo som lät som något Kim Wilde kunde ha gjort 1993 (lät ungefär som "If I Can't Have You"). Uråldrigt discosound som drev mig ti...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 11:21

Jag har en hatkärlek till att blogga. Ibland och emellanåt kan jag verkligen känna hur mycket jag vill uttrycka mig om något, berätta om något, redogöra för något - hur mycket jag faktiskt har något på hjärtat. Samtidigt kan jag känna en fasa, en ovi...

Av Daniel Holmén - 30 september 2009 22:17

Jag har varit hemma sedan igår morse. Igår tog jag tag i saker, tvättade, plockade, städade och betalade räkningar innan jag däckade i soffan vid 16:30. Sen sov jag till kl 06:00 i morse, därmed har jag inte varit särskilt trött på jobbet idag. Kväll...

Ovido - Quiz & Flashcards