Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Wanna get fucked up?

Av Daniel Holmén - 20 september 2009 02:40

Los Angeles som sagt. Bastuvärme! Det är så varmt, så hett, så fantastiskt! Vi blev så chockade när vi steg ur bilen igår, det ÄR verkligen som att kliva in i en bastu! Jag förstår inte riktigt hur det kan vara sådan skillnad på temperaturer mellan städerna, trots att de ligger i samma delstat. I San Fran var det varmt, men inte på långa vägar SÅ HÄR varmt. Och det är ju bara några timmar bort... Nästa vecka väntar Vegas, och där kan man väl knappt vara utomhus överhuvudtaget. Vegas blir charterdelen av resan, då blir det bara poolhäng på dagarna och party på nätterna. Rebecca ska vara med och få igång partyt, hon anländer ikväll och vi ska snart hoppa in i bilen för att köra och hämta henne på LAX. Sjukt lyxigt för henne.


På vägen från San Diego till LA igår stannade vi förbi en Outlet och shoppade ännu fler saker som vi inte har plats i väskorna för. Vi var därför tvungna att köpa varsin väska oxå. Vi shoppade bland annat loss i en Conversebutik där ett par kostade 210:-. Det är allt jag har att säga.

Vi åt lunch i området, och som vanligt hamnade vi i händelsernas centrum när vi helt plötsligt hörde någon gasta: "HELP! HELP! HELP! HELP!" Sex personer runt ett bord reste sig alla upp samtidigt och fullkomligt kastade sig ur sitt bås, varpå vi förstod att en tjej i sällskapet hade satt i halsen. De började göra Heimlich på henne, hon vrålade och skrek, det var HELT ABSURT! En kvinna som jag antar var tjejens mamma, grät hysteriskt och skrek förtvivlat efter mer hjälp, och helt plötsligt viftade tjejen bort den som för tillfället gjorde Heimlich på henne, och sa "Going down! Going down!". Och så svalde hon det hon satt i halsen, och allt var bra igen.


Vi hoppade in i bilen och körde vidare mot LA, det var inga problem och vi var framme vid femtiden. Köerna in i stan var extrema, resan tog en timme mer än vad GPS:en först förutspått. Väl framme käkade vi bara middag innan vi hoppade in i en taxi för att ta oss till gaybarerna. På den första baren kostade ölen 1 dollar styck, men vi är inga stora öldrickare så vi köpte drinkar istället. De gör så starka drinkar här att det är rent löjligt, en Red Bull/Vodka hade liksom bara en nyans av gult, eftersom det var så mycket vodka i... Vi klagar inte! Niklas fick lotter till barens lotteri av en gubbe, eftersom denne tyckte att Niklas var snyggast på hela stället. Niklas vann en massage med en utlovat het kille, men vi vet inte om han kommer våga gå dit. Vi gick vidare till två andra barer, där de hade så vältränade gogo-dansare att vi fick komplexångest och försökte dränka våra sorger. Mot slutet hamnade vi på en klubb där det av någon märklig anledning fanns sjuuukt mycket asiater, och kvällen avslutades sedan med två danskar på en poolefterfest. Av en händelse fick Niklas dela taxi hem till vårt hotell med två skummisar, som började lattja med massa röda tabletter och frågade Niklas om han ville "get fucked up!". Niklas tackade vänligt men bestämt nej, och sprang sedan och gömde sig under sin säng.


Idag har vi bara softat vid poolen, men eftersom det alltid händer något så dök det helt plötsligt upp tio tjutande brandbilar precis utanför poolområdet. Vi fattade aldrig vad som hade hänt, så vi slumrade vidare på våra solstolar. Jag läser just nu en bok av Madonnas bror Christopher Ciccone; "Livet med min syster Madonna". Det tog emot att köpa den eftersom det är så uppenbart att han bara vill tjäna pengar på sin systers namn, men jag MÅSTE ändå läsa den! Han är satans bitter den där brorsan, och vill på alla sätt utmåla Madonna som tidernas bitch. Det måhända att hon oxå är det, men det är ju svårt att förstå vad det egentligen är han vill berätta. Att hon inte är så perfekt som hennes fans tror? Att hon oxå gjort misstag i sitt liv som alla andra? So what egentligen, men jag kan naturligtvis inte sluta läsa.

 
 
Ingen bild

21 september 2009 08:51

Bra Niklas att du säger nej till sån skit! Jajaja...jag vet att jag tjatar men som Daniels storasyster så får man faktiskt det!
Hej hopp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Holmén - 12 mars 2010 08:51

Det händer om och om igen, flera gånger om året, och därför slutar man aldrig att förvånas över hur urholkat dumma en del politiker verkar vara. Om man har ett yrke som man vet bevakas hårt av press, hur vågar man då fuska och bryta mot både regler, ...

Av Daniel Holmén - 11 mars 2010 10:49


Är det inte dags att någon sätter sig ner med Uma Thurman och frågar hur det egentligen står till? I början av sin karriär plockades hon fram av Quentin Tarantino och fick således förmånen att medverka i en av 90-talets mest berömda kultklassiker; "P...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 17:29

Jag förstår inte det här med Cheryl Cole's "Fight For This Love". De första gångerna jag hörde den var på VH1, en musikvideo som lät som något Kim Wilde kunde ha gjort 1993 (lät ungefär som "If I Can't Have You"). Uråldrigt discosound som drev mig ti...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 11:21

Jag har en hatkärlek till att blogga. Ibland och emellanåt kan jag verkligen känna hur mycket jag vill uttrycka mig om något, berätta om något, redogöra för något - hur mycket jag faktiskt har något på hjärtat. Samtidigt kan jag känna en fasa, en ovi...

Av Daniel Holmén - 30 oktober 2009 08:49

Jag har varit SÄMST på att blogga den senaste månaden, jag vet. Jag har väl inte haft något att säga, jag vet inte. Men idag hann jag bli irriterad två gånger innan jag ens kommit till jobbet, och då måste jag ju naturligtvis frå berätta! För det för...

Ovido - Quiz & Flashcards