Alla inlägg den 12 september 2009

Av Daniel Holmén - 12 september 2009 19:45

Igår skulle vi ha vår första utekväll, och det märktes tidigt att förväntningarna var på topp! Vi gled in på en liqour store och tjackade en flarra vin, bara för att på hotellrummet inse att vi hade köpt en flarra med KORKSKRUV! Hur amatörig får man vara? Så jag gick ner till receptionen och sa att jag hade en pinsam fråga, "om ni kanske har en korkskruv liggandes nånstans?" Han som jobbade i receptionen garvade bara och sa att jag kunde gå till baren. Jag stapplade in där med min bruna påse, och bartendern korkade upp mitt vin. Jag är inte den som skäms, men lite pinsamt kändes det.


Väl ute köpte vi drinkar på svettiga barer, och ursäkta mig men vi blev verkligen fulla som ägg! Vi mötte upp Howard, en kille jag träffade på Patricia i somras, och han bara: "You guys are really, really drunk!" Jaja, ursäkta oss då. Vi var väl nervösa eller nåt, inte vet jag... Hela kvällen gick på 240:- för min del, så man behöver inte oroa sig för att pengarna ska försvinna där åtminstone.


Innan utekvällen gick vi på bio igen, denna gång på världspremiären av "Sorority Row", en remake av en 80-talsskräckis som faktiskt var helt okej! Tom salong naturligtvis, trots premiär. I kiosken på bion köpte vi pizza, och jag var faktiskt tvungen att fråga om vi fick ta med den in i salongen. Kassörskan sa bara "Yes of course!" och jag förklarade att så får man minsann inte göra i vårt land! Vi köpte även popcorn som vi fullkomligt dränkte i smält smör som man tar ur en pump, gott men samtidigt snuskigt och sjukt kladdigt. Man skulle nog varit lite fetare om man hade bott här... Bio-colan är dock det äckligaste av allt, det är som att dricka poolvatten. Smakar bara klorin eftersom de blandar colaextraktet med sitt vanliga odrickbara kranvatten. Undrar hur det känns för dem när de kommer till Sverige och får smaka riktig cola?


Nu ska vi ut och äta en bakisfrukost nånstans, gärna nåt friterat... Det är mulet och kallt idag av nån anledning, så vi kurar väl ihop oss och myser nånstans, vi har ju ändå SEMESTER! :)

Ovido - Quiz & Flashcards