Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Santa Barbara --> San Diego

Av Daniel Holmén - 17 september 2009 01:58

Vi har kört från Santa Barbara till San Diego idag. Det går bra att köra, jag känner mig ganska lugn och avslappnad ute på motorvägen trots sex filer. Det är faktiskt värre att köra inne i städerna, särskilt då att PARKERA! Och det här med att man FÅR svänga till höger vid rött ljus känns obehagligt ovant, man får verkligen ha ögonen med sig. På motorvägen är det emellanåt ganska dåligt skyltat. Vid ett tillfälle idag låg jag i yttersta högerfilen, och helt plötligt dyker det upp en skylt: "RIGHT LANE MUST EXIT". När jag såg skylten var jag redan inne i ett spärrområde, så det var bara att köra av. GPS:en, Liza with a Z, får alltid panik vid sådana händelser och börjar gapa GÖR OM RUTT! GÖR OM RUTT! Man ba: JAAAAAAAAAAAAA, jag SKA!!! Hon är lite konstig ibland, den där GPS:en. Ibland säger hon: "Sväng höger!", och när jag svängt höger gapar hon: GÖR OM RUTT! GÖR OM RUTT! Jag gjorde ju som hon sa!!!


Imorse åt vi frukost på ett kafé, och vi har väl börjat titta lite tröttsamt på varandra vad gäller mat. Niklas beställde French Toast, och fick då in ett berg av wienerbröd-liknande bakverk täckta av sirap, vispad grädde och bär. Jag beställde Blueberry Pancakes och fick ett berg av 5 cm-tjocka torra pannkakor som man skulle dränka i sirap. Man hinner liksom rapa av mätthet innan man ens smakat. De som serverar oss måste tycka att vi är lite konstiga, för man äter alltid bara lite grann innan man känner att man bara vill... kräkas. Då betalar vi och springer därifrån. Och vad gäller middagarna: snart skriker jag om jag ens kommer i närheten av friterad mat! Skulle vi dö skulle det vid obduceringen upptäckas att våra levrar till hälften bestod av ren frityrolja. Men vi ska inte klaga, vill vi äta godare, bättre och nyttigare är det självklart inga problem. Häromdagen åt jag en fantastisk pasta, och en morgon åt jag en vanlig yoghurt med müsli. Ibland räcker det gott!


Det känns i alla fall skönt att stanna i San Diego i två nätter nu, då hinner man varva ner lite och framförallt testa barscenen ikväll. Vi har letat upp gaygatan, så det blir att plöja igenom den ikväll. Återkommer med resultat och skandaler.

 
 
Ingen bild

17 september 2009 11:50

Hello guys! Jag är faktiskt imponerad över att du kör bil i USA!! Dagens ungdom - vågar allt!!!! Hehehe!
Väntar på goa detaljer om utekvällen. Puss och kram
Syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Holmén - 12 mars 2010 08:51

Det händer om och om igen, flera gånger om året, och därför slutar man aldrig att förvånas över hur urholkat dumma en del politiker verkar vara. Om man har ett yrke som man vet bevakas hårt av press, hur vågar man då fuska och bryta mot både regler, ...

Av Daniel Holmén - 11 mars 2010 10:49


Är det inte dags att någon sätter sig ner med Uma Thurman och frågar hur det egentligen står till? I början av sin karriär plockades hon fram av Quentin Tarantino och fick således förmånen att medverka i en av 90-talets mest berömda kultklassiker; "P...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 17:29

Jag förstår inte det här med Cheryl Cole's "Fight For This Love". De första gångerna jag hörde den var på VH1, en musikvideo som lät som något Kim Wilde kunde ha gjort 1993 (lät ungefär som "If I Can't Have You"). Uråldrigt discosound som drev mig ti...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 11:21

Jag har en hatkärlek till att blogga. Ibland och emellanåt kan jag verkligen känna hur mycket jag vill uttrycka mig om något, berätta om något, redogöra för något - hur mycket jag faktiskt har något på hjärtat. Samtidigt kan jag känna en fasa, en ovi...

Av Daniel Holmén - 30 oktober 2009 08:49

Jag har varit SÄMST på att blogga den senaste månaden, jag vet. Jag har väl inte haft något att säga, jag vet inte. Men idag hann jag bli irriterad två gånger innan jag ens kommit till jobbet, och då måste jag ju naturligtvis frå berätta! För det för...

Ovido - Quiz & Flashcards