Alla inlägg den 13 september 2009

Av Daniel Holmén - 13 september 2009 21:10

Igår gick vi på bio, IGEN. Den här gången en eftermiddagsbio klockan 14:10, "Halloween 2". Vi blev MYCKET nöjda och extremt överraskade, eftersom vi trodde att den bara skulle vara en trött reprisering av den första filmen. Den visade sig dock vara en riktigt rättfärdigad uppföljare, och sådana finns det inte många av. Twisten i slutet fick mig att tappa hakan så att den slog i golvet, jag ÄLSKAR att bli genuint överraskad och tagen på sängen av en film som lyckas lura mig så hårt.


Sedan gick vi på stan en sväng, jag övertalade Niklas att köpa ett par astuffa skor. Själv måste jag hålla tillbaka lite grann, i förrgår shoppade jag loss ordentligt och kom tillbaka till hotellet med två par skor, jeans, t-shirts, tröjor, skjorta och solglasögon. Men det är ju så billigt, man KAN ju inte låta bli när ett par ursnygga trasiga Urban Outfitters-jeans kostar 300:-!!! För att inte tala om skorna, ett par vita Reeboks med guldtryck samt ett par jeansskor från Levis, båda för ca 800:-! Man får inte ens ETT par skor för 800:- hemma!


Sen var det ju lördagkväll - vi var båda trötta och slitna efter den blöta fredagskvällen, men vi kan ju inte gärna häcka på hotellrummet en lördagkväll i San Francisco, så det var bara att släpa sig iväg till gayområdet och köpa Red Bull/Vodka så att man vaknade till. Det blev en bra och rolig kväll till slut, Niklas blev apfull men jag var bara pigg och glad, pratade bland annat film med en bartender som visade sig ÄLSKA svensk film - "Låt den rätte komma in" var tydligen den bästa vampyrfilmen han någonsin hade sett! När vi pratade om den så blev han så exalterad att han bjöd oss på tequilashots, "Those are on me, you guys!". Vilken fantastisk gästvänlighet liksom, det hade ALDRIG hänt i Sverige!


Idag ska vi försöka ta oss till Alcatraz. Det är fortfarande mulet och kallt men det är nästan bara bra, för jag måste vila min brända hud lite grann. Pannan fjällar så mycket att den är helt skrovlig!

Ovido - Quiz & Flashcards