Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Rebecca har anlänt + sightseeing + Universal Studios.

Av Daniel Holmén - 22 september 2009 05:15

Jag har gått och blivit SJUK. Jag är hostig, yr i huvudet och trött, så jag tänker bara skriva en snabb rad och dela med mig av några bilder innan jag bäddar ner mig igen. I lördags hämtade vi Rebecca på flygplatsen, igår åkte vi på sightseeing i LA (såg bland annat Britney Spears hus, Celine Dions hus, Jack Nicholsons, John Travoltas, samt The Spelling Mansion och The Playboy Mansion) och idag har vi varit på Universal Studios hela dagen lång. Däremellan har vi legat vid poolen, testat en av LA:s största klubbar där stans samtliga latinos var samlade, samt ätit så mycket att åtminstone jag har tröttnat på att äta överhuvudtaget. Fisktacos låter kanske inte så gott, men när jag väl vågade prova så åt jag tills jag höll på att dö, bokstavligt talat. Imorgon styr vi kosan mot Las Vegas. Innan vi åker ut i Death Valley tänkte jag köra förbi nån mack med bilen och be dem kolla alla vätskor och sånt. Kanske inte så kul om kylarvätskan tar slut i öknen...

 

Marge Simpson?

 

Man kunde köpa en Flaming Moe i Simpsons-butiken. The Simpsons Ride var för övrigt härligt överraskande intensiv!

 

T-Rexen skrämde faktiskt skiten ur mig!

 

I väntan på The Simpsons Ride

 

Bates Motel i Universal Studios

 

Norman Bates dök upp och började lasta lik i baksätet på sin bil...

     

Bilderna ovan är från "War of the Worlds"-scenografin i Universal Studios  

Los Angeles från en utsiktspunkt. Lägg märke till smogen som vilar över stan, en härlig gröt av utsläpp och avgaser.

 

På Kodak Theatre hålls Oscarsgalan årligen, men det visste ni redan...

 
 
Ingen bild

22 september 2009 16:51

Hur kan du välja ett sådant tillfälle att bli sjuk !!!!! Hoppas i allafall att du snart blir bättre. Kram//Farsan

 
Ingen bild

22 september 2009 21:42

Vad tråkigt att du är sjuk! Hoppas verkligen det går över snabbt så du får fortsätta njuta av resan. Lite halstabletter som gör att tungan somnar kanske:)
Hälsa de andra!
Puss och kram från syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Holmén - 12 mars 2010 08:51

Det händer om och om igen, flera gånger om året, och därför slutar man aldrig att förvånas över hur urholkat dumma en del politiker verkar vara. Om man har ett yrke som man vet bevakas hårt av press, hur vågar man då fuska och bryta mot både regler, ...

Av Daniel Holmén - 11 mars 2010 10:49


Är det inte dags att någon sätter sig ner med Uma Thurman och frågar hur det egentligen står till? I början av sin karriär plockades hon fram av Quentin Tarantino och fick således förmånen att medverka i en av 90-talets mest berömda kultklassiker; "P...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 17:29

Jag förstår inte det här med Cheryl Cole's "Fight For This Love". De första gångerna jag hörde den var på VH1, en musikvideo som lät som något Kim Wilde kunde ha gjort 1993 (lät ungefär som "If I Can't Have You"). Uråldrigt discosound som drev mig ti...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 11:21

Jag har en hatkärlek till att blogga. Ibland och emellanåt kan jag verkligen känna hur mycket jag vill uttrycka mig om något, berätta om något, redogöra för något - hur mycket jag faktiskt har något på hjärtat. Samtidigt kan jag känna en fasa, en ovi...

Av Daniel Holmén - 30 oktober 2009 08:49

Jag har varit SÄMST på att blogga den senaste månaden, jag vet. Jag har väl inte haft något att säga, jag vet inte. Men idag hann jag bli irriterad två gånger innan jag ens kommit till jobbet, och då måste jag ju naturligtvis frå berätta! För det för...

Ovido - Quiz & Flashcards