Alla inlägg den 8 september 2009

Av Daniel Holmén - 8 september 2009 00:23

Dåså! Nu är det äntligen dags! Sedan i januari har jag och Niklas planerat för vår drömresa, och nu helt plötsligt är väskan färdigpackad och flyget avgår om dryga 12 timmar. Jag har gått runt i lägenheten ikväll och panikat över allt jag kan tänkas ha glömt, men nu orkar jag inte tänka längre. Jag har alla biljetter och pass och vouchers och allt vad fan det är, allt annat kan man köpa nytt om man nu skulle ha glömt något. Men jag brukar verkligen aldrig glömma något, det har nog aldrig hänt faktiskt. Peppar peppar...


En 18 timmars flygresa till San Francisco väntar imorgon, och där blir vi kvar till på måndag. Då ska vi hämta en bil som vi redan bokat och betalt, och köra nedåt i Kalifornien. Los Angeles, San Diego och Las Vegas står på schemat, men jag hoppas att vi hinner med några oväntade impulsstopp någonstans i delstaten också. Tre veckor blir vi borta, och det hela är nervpirrande oplanerat (trots så lång planering) med endast två hotellnätter bokade. Må det förlovade landet i väst ta oss dit det vill, och må vi få uppleva det allra mesta och bästa och allt annat vi inte ens vågar drömma om! Förväntningarna är skyhöga men det går naturligtvis inte att bli besviken i United States of America, så nu bär det sannerligen av! 


Jag kommer att använda bloggen som resedagbok, så jag ska så ofta jag kan och hinner uppdatera med status och bilder. Om jag inte är för upptagen med att uppleva saker, förstås.

Ovido - Quiz & Flashcards