Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Daniel Holmén - 27 juni 2009 21:24

Jag jobbar extra hela helgen. Lördag: 16:00-23:00, söndag: 07:30-18:30. Söndagstiden är en riktig killer. Och det svider så hårt inombords att jobba när det är högsommar utomhus. Alla är så lyckliga och nyförälskade i livet, kunder kommer in i sina somriga kläder och brända axlar. Vännerna smsar med förslag om grillning och rosévin på diverse uteplatser och i diverse parker, och här sitter man... Jag försöker hela tiden hålla motivationen uppe genom att tänka på vad jag jobbar för: mina tre älskade veckor i Kalifornien i september. Men det är svårt... Så svårt.


Jag ser hursomhelst väldigt mycket fram emot veckan som kommer. På onsdag och torsdag har jag dubbla körlektioner, de är tre timmar och tjugo minuter långa. De är "sista genrepen" inför uppkörningen - vi ska köra i Jakobsberg, där uppkörningen sedan äger rum. På så sätt lär jag känna området redan innan den stora dagen är här. Jag ser det som ett gott tecken att jag ska köra upp i just Jakobsberg, eftersom min pojkvän heter Jakob Berg! *Hö hö hö*


Och på fredag ska jag skriva teoriprov! Det ska bli så skönt att bli av med teorin och slippa ägna all fritid åt att plugga. Jag har slitit så hårt med teoriboken, alla delprov och körkortsfrågorna online att jag faktiskt känner mig väldigt förberedd. Det är en skön känsla, det ska faktiskt bara bli roligt att skriva provet. Jag ber att få återkomma om resultatet, men om jag får godkänt så blir det ett glas champagne på fredag kväll. Eller två.

Ovido - Quiz & Flashcards