Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Hur gammal blir du?

Av Daniel Holmén - 9 juni 2009 14:16

Ju äldre folk blir, desto mindre angelägna blir de att fira sina födelsedagar. Det här är inget nytt. Vad som inte heller är nytt är att när folk gått förbi 30 så börjar de "skämta" om hur mycket de fyller. Om exempelvis en kollega på jobbet fyller 40, så säger han "lite skämtsamt" att han fyller 30. Att jag använder citationstecken här beror för det första på att det egentligen inte alls handlar om att vara lite rolig, det handlar främst om att den tillfrågade av någon anledning skäms för sin ålder. Och för det andra så är det inte roligt, har aldrig varit. Förväntar de sig att man ska brista ut i högljutt gapskratt bara för att de drar av några år på sin egentliga ålder? Jag känner ibland att jag har så fruktansvärt svårt för sån här "vardagshumor" att jag bara vill gå itu när folk drar de där skämten som man redan hört 1400 gånger förut i sitt liv. Den allra nyaste versionen av det här skämtet är att relatera till Benjamin Button. Nu kan man liksom göra lite mer klart vad det är man skämtar om redan från början, och säga:


-Förra året fyllde jag 30, i år fyller jag 29! JAG ÄR SOM BENJAMIN BATTÅN, SOM BENJAMIN BATTÅN!!!"


Är det roligt? Inte särskilt.

 
 
Ingen bild

Pörris

10 juni 2009 11:31

Hörrödu Daniel! Har jag nämnt att din blogg faktist är den enda i bloggosfären som jag faktiskt läser? Ergo: skriv oftare :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Holmén - 12 mars 2010 08:51

Det händer om och om igen, flera gånger om året, och därför slutar man aldrig att förvånas över hur urholkat dumma en del politiker verkar vara. Om man har ett yrke som man vet bevakas hårt av press, hur vågar man då fuska och bryta mot både regler, ...

Av Daniel Holmén - 11 mars 2010 10:49


Är det inte dags att någon sätter sig ner med Uma Thurman och frågar hur det egentligen står till? I början av sin karriär plockades hon fram av Quentin Tarantino och fick således förmånen att medverka i en av 90-talets mest berömda kultklassiker; "P...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 17:29

Jag förstår inte det här med Cheryl Cole's "Fight For This Love". De första gångerna jag hörde den var på VH1, en musikvideo som lät som något Kim Wilde kunde ha gjort 1993 (lät ungefär som "If I Can't Have You"). Uråldrigt discosound som drev mig ti...

Av Daniel Holmén - 10 mars 2010 11:21

Jag har en hatkärlek till att blogga. Ibland och emellanåt kan jag verkligen känna hur mycket jag vill uttrycka mig om något, berätta om något, redogöra för något - hur mycket jag faktiskt har något på hjärtat. Samtidigt kan jag känna en fasa, en ovi...

Av Daniel Holmén - 30 oktober 2009 08:49

Jag har varit SÄMST på att blogga den senaste månaden, jag vet. Jag har väl inte haft något att säga, jag vet inte. Men idag hann jag bli irriterad två gånger innan jag ens kommit till jobbet, och då måste jag ju naturligtvis frå berätta! För det för...

Ovido - Quiz & Flashcards