Alla inlägg den 1 april 2009

Av Daniel Holmén - 1 april 2009 10:58

Det är den första april. Vilket ypperligt datum för premiären av min allra första, alldeles egna blogg! På väg till jobbet i morse satt jag spänt och bläddrade i dagens Metro, och undrade vad för slags jönsigheter de nyvakna stockholmarna skulle utsättas för i år. Jag blev ganska besviken när jag insåg att påhittigheten inte sträcker sig längre än att en cheeseburgare på Mcdonalds nu kostar 112:-, och att man från och med nästa vecka får 500:- i böter om man står på fel sida i rulltrappan. Antingen har fantasin tagit slut helt och hållet, eller så orkar man helt enkelt inte med sådana skämt som folk faktiskt går på och eventuellt blir upprörda över. Är det inte det som är själva poängen? Jag tycker att det hade vart mycket roligare om exempelvis Riksbanken gått ut med en pressrelease om att reporäntan höjs till 42% med omedelbar verkan. När folk sedan råkat samman i fullständig panik och en protestaktion tornat upp sig utanför Riksbanken, då hade Stefan Ingves stegat ut på trappen, gjort tummarna upp och gnäggat "April, april!"


Jag skulle ha skrattat fram till sommaren tror jag.


Själv ansåg jag mig vara något sånär kreativ när jag idag la ut i min status på Facebook att jag bestämt mig för att flytta hem till Falkenberg, leva ett lugnare liv nära familjen och skaffa stor lägenhet + hund. De som känner mig vet att tanken aldrig ens skulle slå mig, men jag fick även "Välkommen hem"-hälsningar och uppmaningar att tänka efter innan jag gör något dumt. Det var ju inte meningen att göra någon besviken, men det är ju såklart även det som är det roliga. Idag är det upp till bevis för folk att visa att de har humor!

Ovido - Quiz & Flashcards