Alla inlägg den 3 april 2009

Av Daniel Holmén - 3 april 2009 11:24

Idag ger jag mig ut på Östersjön tillsammans med två vänner och en främling, för en tvådygnskryssning till Helsingfors! Vi ska festa och dansa, men framförallt ser jag fram emot att sitta på däck insvept i en filt, med solglasögonen på, en drink i handen och njuta av den bländande solen! Enligt tillförlitliga källor ska solen stråla även i Helsingfors, så när vi går av där imorgon hoppas jag på en soldränkt esplanad att flanera på.


Det är egentligen helt sjukt hur utsvulten man är på lite ljus och värme, så snart det blir något mildare i luften blir svenskarna helt LOCO och ger sig ut i tunna vindjackor när det ändå bara är 4-5 grader på morgonen. Man är ju så otålig, man VILL INTE vänta längre! Första picknicken brukar oxå vara en sån där tillställning man nästan fryser ihjäl på, men "det är ju så skönt i solen"... Vi är alla lite för desperata i april, tror jag bestämt.


Det ska hursomhelst bli mysigt med en liten minisemester, vi får dock se hur pigg man är på söndag. Det blir nog en och annan drink och ganska mycket "Disco Defenders" i hytten både i kväll och imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards