Alla inlägg den 6 april 2009

Av Daniel Holmén - 6 april 2009 18:02

Kommer hem från jobbet och blir konfronterad av en granne i hissen:


"Vi är många som störs av din höga musik på kvällar och nätter!"

"Jaha? Oj! Nätter vet jag i och för sig inte, det kanske är på helg..."

"Joooo hörredudu, senast i fredags tror jag att det var! Det hörs så tydligt, hon som bor ovanpå dig är helt vansinnig!"


Alltså, här har jag gått runt och trott att min lägenhet haft världens bästa ljudisolering, för jag har aldrig hört minsta ljud från någon av de intilliggande lägenheterna. Dessutom har jag haft förfester, fester och efterfester utan att någon någonsin har klagat. Varför säger folk inte till istället för att sitta där och störas och bli sura? Om det nu till och med har gått så långt att grannarna gått ihop och pratat om hur mycket jag stör dem, varför SÄGER ingen något? Hur ska jag kunna veta att det är så illa om ingen knackar på och ber mig sänka? Om man aldrig får några klagomål förutsätter man ju att allt är bra och fortsätter som vanligt. Då går grannarna istället ihop i en lynchmobb och snackar skit bakom ryggen på en! Åh vad irriterad jag blir!


Självklart ska jag ta hänsyn till dem fortsättningsvis, det hade jag gjort för längesedan om jag bara hade vetat att jag höll ett helt hus vaket. Det får nog bli lugnt på festfronten ett tag.

Av Daniel Holmén - 6 april 2009 10:38

När vi nu ändå är inne på kommande filmer vill jag även passa på att uppmärksamma Warner Bros' beslut att göra en ny version av Stephen King's "It" eller "Det" som den hette i Sverige. Boken var en av 1986 års bäst säljande, och 1990 gjorde ABC en miniserie som traumatiserade en hel generations barns förhållande till cirkusclowner. Tim Curry som spelade clownen har en hel del på sitt samvete, samtidigt var det han som lyfte hela den ganska uselt gjorda serien. Men nu ska Warner göra biofilm av kalaset, och manusförfattaren berättade nyligen i en intervju att han just övertygat Warner om att filmen ska få en R-rating. För er som inte är helt hemma i filmens värld är alltså en R-rating den högsta åldergräns en film kan få i USA, så vi har en snuskigt elak clown att se fram emot! I want a balloon!

Av Daniel Holmén - 6 april 2009 09:05

En av snackisarna på jobbet denna morgon är castingen av Freddy Krueger inför remaken av "A Nightmare on Elm Street" som börjar spelas in i Chicago nästa månad. Av någon outgrundlig anledning tycker Platinum Dunes, (producentgänget som gjort omstarterna av Texas Chainsaw Massacre och Friday the 13th), att Robert Englund inte längre passar som Freddy Krueger, och att han därför ska ersättas av *trumvirvel*: Jackie Earle Haley!


Det är faktiskt ganska märkligt. Robert Englund ÄR Freddy Krueger, det är HANS roll och ingen annan har någonsin spelat Fredddy! Englund är fortfarande i livet och jag har svårt att tro att han skulle tacka nej, så bra märkligt är det allt. Jag hoppas att den nya versionen av Elm Street koncentrerar sig på Freddys ondska, att vi får se en mörk och elak Freddy som INTE drar lustiga oneliners varannan minut. Förhoppningsvis kan bytet till Jackie Earle bidra till just detta, så jag ser väldigt mycket fram emot premiären nästa år. Jag räknar kallt med en cameo av Heather Langenkamp som spelade Nancy i första, tredje och sjunde filmen.


Här är han, den nya generationens Freddy Krueger!

Av Daniel Holmén - 6 april 2009 08:34

Måndag morgon, tillbaka på jobbet igen efter vår galna kryssningshelg till Helsingfors. Jag tänker inte berätta särskilt mycket om vad vi egentligen hade för oss, för jag vill nog inte riktigt erkänna vilket fylleslag det egentligen var, eller hur brötiga och fulla vi egentligen lyckades bli. Jag kan åtminstone säga att jag hittar nya blåmärken på min kropp hela tiden, och dessutom har jag ont i bröstkorgen. Jag bjuder på det, men i övrigt gäller regeln: "Det som händer på en finlandsbåt, stannar på en finlandsbåt."


Jag hade ju hoppats på att njuta av en glass i ett soldränkt Helsingfors, men tji fick jag. I Helsingfors var det sju grader, snålblåst, regnigt och grått. Vi gick där och huttrade, samtidigt som vi fick höra att det var sommarvärme hemma i Sverige. Sura och nedkylda slog vi oss ner på den lokala hamburgerkedjan och betalade 100:- för ett meal. Det märktes att kronan är svag...


Skönt i alla fall att det är fyradagarsvecka och att det blir långledigt till helgen. Undrar dock vad man ska hitta på i påsk...

Ovido - Quiz & Flashcards